|
|
||
Vse se začne s komuniciranjem s posameznikomS pravilno komunikacijo zgradite primerne odnose v podjetju, ki vodijo k večji učinkovitosti poslovanja. Nepravilen pristop h komuniciranju lahko podjetju povzroči velike stroške.
Švicarka Bettina Neidhardt, svetovalka in izvršna direktorica ameriškega podjetja Training Management Corporation (TMC), ima več kot 20 let izkušenj na področju vodenja družb na globalni ravni ter z izvajanjem poslovnih in strateških pobud v 35 državah po vsem svetu. V okviru mednarodne jezikovne izobraževalne ustanove Berlitz, ki je v svetu znana tudi po izvajanju seminarjev mehkih globalnih vodstvenih veščin, »global leadership«, je o učinkoviti komunikaciji v podjetjih in med podjetji, kjer delajo in sodelujejo zaposleni različnih miselnosti, spola, generacij, ras, običajev in kultur, predavala tudi v Ljubljani.
Po živahnem seminarju z delovnim naslovom »Upravljanje z različnostmi na delovnem mestu«, kjer so se slušatelji iz različnih slovenskih podjetij interaktivno in s praktičnimi prikazi različnih delovnih situacij spoznavali z načini komunikacij, smo z moderatorko sedli na kratek pogovor.
Gospa Neidhardt, kaj naredi človeka za karizmatičnega voditelja, kot sta bila, denimo, Mahatma Ghandi ali nekoč naš jugoslovanski predsednik Tito?
Voditelj mora imeti kulturno kompetenco in primeren stil vodenja. Pri karizmatičnem voditelju to prihaja iz njega, to ima v sebi. Prirojeni občutek za komuniciranje s posamezniki in množicami je ključ do uspeha, do karizmatičnosti. Če voditelj tega nima, se mora pač zelo potruditi, se priučiti, stalno izobraževati, si nabrati čim več izkušenj v različnih okoljih, se nenehno izpopolnjevati, se zanimati za ljudi in običaje okolij, kjer ti živijo. To mu mora biti izziv, v veselje, ne le gola obremenjujoča dolžnost.
Če so vodstvene veščine pomembne za usodo nekega naroda ali celo dela sveta, kako se odražajo v podjetju?
Vse se začne s komuniciranjem s posameznikom. Tak vzorec se potem prenese na celotno podjetje in ustvari vzdušje v njem. Če hoče šef od svojega zaposlenega dobiti kar največ, mora poznati njegove navade, običaje, versko prepričanje, zanimanja, stanje v družini, mora razumeti in spoštovati njegove potrebe in z vsem tem vedenjem o njem primerno komunicirati z njim. To je vzorec, ki se potem razširi na celotno podjetje oziroma na njegovo poslovanje z drugimi podjetji. Razumeti mora, da že moški drugače razumejo problem ali nalogo kot ženske. Potem so tu še starostne skupine, ki imajo drugačno razumevanje. Tudi v različnih oddelkih istega podjetja se zaradi narave svojega dela vsak drugače loteva reševanja delovnih nalog. V poslovnih stikih z drugimi lokalnimi podjetji ali podjetji v Sloveniji se moramo zavedati, da imajo tudi oni drugačne poglede na poslovanje, drugačne interese, običaje. Dober vodja mora pri komuniciranju s svojimi zaposlenimi ali partnerji, ne glede na to, ali se nahajajo v istem podjetju, mestu, državi ali morda na drugem kontinentu, razumeti tudi njihove potrebe, ne samo svojih.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|