|
|
|
Z ustvarjalnim reševanjem konfliktov do večje produktivnostiKonflikt je motor zgodovine, je trdil že Marx. Konflikt - bodisi v osebnem bodisi poslovnem odnosu - poraja spremembe, uvaja novosti in je temeljno gibalo ustvarjalnosti in razvoja, je prepričan tudi Dan M. Brown, avtor priročnika Designing Together.*Vsak izziv terja od nas rešitev. Običajno se nam jih ponuja več. Denimo: pri iskanju nove strojne opreme nas nagovarja več ponudnikov, pri racionalizaciji stroškov moramo določiti in izločiti nepotrebne, zaposleni imajo različne zamisli glede nove celostne podobe podjetja itn., do končne rešitve pa pridemo z odločanjem. Vsako odločanje je pravzaprav konflikt, saj iz nabora idej, izdelkov, ponudnikov izločamo in izberemo eno rešitev. In le s sprejemanjem odločitev - pravzaprav s stalnim stopanjem v konfliktne situacije - se lahko spreminjamo in razvijamo. Status quo na dolgi rok ne koristi nikomur.
Z zdravim konfliktom do optimalnih rešitev
Naročnik in ponudnik storitve ali izdelka že po osnovni pogajalski logiki stopata v konflikten odnos - kupec želi kakovosten izdelek s čim nižjo ceno, interes proizvajalca pa je izdelek prodati s čim višjim dobičkom. V procesu pogajanj in odločanj morata najti rešitev, ki zadovoljuje oba. Ugodno rešen konflikt je dobra podlaga za nadaljnje sodelovanje in hkrati referenca izvajalca za pridobivanje nadaljnjih poslov. Konflikti, ki konstruktivno prispevajo k napredku poslovnega odnosa - bodisi k prodaji bodisi kakovostni realizaciji nekega projekta - so »zdravi« in zaželeni.
Podobno velja za odnose znotraj podjetja. Če imajo zaposleni različna mnenja glede izvedbe nekega projekta ali morda dvomijo v upravičenost nakupa nove strojne opreme, je njihova odgovornost, da predstavijo svoje argumente za in proti, podajo svoje videnje rešitve in hkrati izzovejo nasprotno stran. Po tehtni razpravi in pogajanjih bo na koncu sprejeta poslovna odločitev imela večjo legitimnost in verjetno tudi več možnosti za poslovni uspeh, saj se s tehtanjem plusov in minusov sproti odpravi veliko nejasnosti.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|