»Začeli smo z vrha«

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 04.04.2011

Sandi Ljutić je še en dokaz za to, da se največje priložnosti za podjetnike skrivajo v tržnih nišah. S svojim podjetjem Sandiline opremlja 80 odstotkov reprezentanc v kajaku v svetovnem pokalu.


Sandi Ljutić: »Mi smo začeli z vrha. Želeli smo narediti dobro in prepoznavno ponudbo z vrhunskimi športniki. Tako smo pridobili zaupanje tudi pri trgovcih in distributerjih.«

Konjičkom se imajo zahvaliti mnogi najuspešnejši podjetniki, da so sploh postali podjetniki. Ivo Boscarol je letel z motornimi zmaji in začel izdelovati zmaje. Igor Akrapovič je dirkal z motornimi kolesi in zase izdeloval izpušne sisteme. Sandi Ljutić je bil pionir jadranja na deski in začel izdelovati neoprenske obleke, ki so bile zanj predrage, da bi jih kupil v tujini. Danes ima podjetje Sandiline in je eden najbolj cenjenih proizvajalcev tehničnih oblačil in pripomočkov za vodne športe na svetu.
 
»Mi se ukvarjamo z zelo nišno proizvodnjo. V tekmovalnem kajaku smo eno vodilnih podjetij na svetu, kar se tiče ponudbe tekmovalne opreme, kot so oblačila in rešilni jopiči. Mislim, da smo prvi vnesli določene spremembe v izdelavi, materialih, dizajnu, pristopu. Leta 1994 smo prvič opremili italijansko reprezentanco, od takrat je šlo samo navzgor. Danes je na tekmah svetovnega pokala 80 odstotkov reprezentanc oblečenih v naša oblačila. Zanje delamo dizajn in oblačila,« pravi koprski podjetnik o svojem poslu. Približno tri četrtine prihodkov ustvarijo z izdelki za kajak, 15 odstotkov jim prinesejo oblačila za potapljanje, preostanek pa oblačila za jadranje.
 
15 olimpijskih medalj za Sandiline
 
Kdo je že rekel, da se s šivanjem oblačil v Sloveniji ne da preživeti? Sandiline večino oblačil izdela prav tu. 80 odstotkov izdelkov prodajo na tuje trge, od tega 85 odstotkov pod lastno blagovno znamko – v višjem cenovnem razredu. Delež proizvodnje za druge znamke so v zadnjih petih letih močno zmanjšali. Njihovi kupci so v glavnem reprezentance in športni klubi, ki želijo vrhunske izdelke, dostikrat prilagojene vsakemu športniku posebej. Večina najboljših svetovnih kajakašev slalomistov nosi oblačila znamke Sandiline, z njimi so osvojili 15 olimpijskih medalj ter več kakor 250 medalj na evropskih in svetovnih prvenstvih. Da ne bo pomote: Sandi Ljutić jih ne opremlja zaradi promocije, ampak ker mu to dobro plačajo. »Nekatere vrhunske tekmovalce tudi sponzoriramo in tekmujejo pod blagovno znamko SandiEquipe. SandiEquipe je postal sinonim visokega ranga, statusni simbol. Njim ponujamo tudi opremo, ki ni v serijski proizvodnji,« pojasnjuje Ljutić.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"