Za interese v Bruselj

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 06.02.2009

Večino za podjetnike pomembnih dokumentov se sprejema na ravni Evropske unije, zato bi morali podjetniki bolj spremljati delo politikov v Bruslju, trdi Dare Stojan, član Evropskega ekonomsko-socialnega odbora.


Dare Stojan: »Podjetniki so povsod kritični, menijo, da nimajo dovolj veljave in da ima oblast premalo razumevanja zanje ter da velika podjetja proti njim izkoriščajo svojo moč.«

Kljub velikim pričakovanjem podjetnikov od slovenske vlade, je treba vedeti, da ta ni vedno pravi naslov za tovrstne zahteve. Velik del podjetniškega okolja se danes oblikuje v Bruslju, kjer sprejemajo pomembne dokumente, glede katerih posamezne države nimajo veliko manevrskega prostora pri prilagajanju. Kako podjetniki potem sploh lahko vplivajo na politiko, da prisluhne njihovim potrebam? Dare Stojan, predstavnik slovenskih delodajalcev, še zlasti iz vrst podjetnikov in obrtnikov, v Evropskem ekonomsko-socialnem odboru trdi, da vsa Slovenija v Bruslju nima omembe vrednega vpliva, kaj šele naši podjetniki.  
 
O čem sploh odloča Evropski ekonomsko-socialni odbor? Kako močan vpliv ima na evropsko politiko?  
Evropski ekonomsko-socialni odbor je zelo pomemben organ, ker je v bistvu posvetovalno telo evropskemu parlamentu, evropski komisiji in svetu Evropske unije. V drugih članicah ga imajo za pomemben lobistični organ, zato svojim predstavnikom, ki jih imajo v odboru, dajejo močno podporo. Odbor razpravlja o temah, za katere ti trije organi zaprosijo, in izdaja svoja mnenja. Načeloma je nepolitičen, v njem so zastopani interesi gospodarstva, torej delodajalcev in sindikatov, močno vlogo ima v njem tudi civilna družba. Vsaka od teh treh strani ima v odboru po tretjino članov. Skupaj je v njem 344 članov, od tega nas sedem prihaja iz Slovenije. Poleg mene interese delodajalcev v odboru zastopa še Cveto Stantič, ki je bil prej podpredsednik Gospodarske zbornice Slovenije.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *