Za mlade je »in« privatizacija, ne podjetništvo

Avtor: Nataša Rosenstein | Objava: 07.07.2008

V mednarodni raziskavi GEM se je Slovenija po indeksu zgodnje podjetniške aktivnosti uvrstila na 17. mesto. Kaj storiti, da se bo več mladih odločalo za podjetništvo?


Dr. Aleš Vahčič: »Tranzicijske elite, podprte z mediji, so zagotovile, da podjetniška kariera ni privlačna, in si tako zagotovile dotok mladih talentov za svoje potrebe.«

V Sloveniji je bilo po zadnji raziskavi GEM (Svetovni podjetniški monitor) v letu 2007 realno približno 8 odstotkov podjetniško aktivnih posameznikov, torej 107.000 oseb. Že sama številka nas ne zadovolji, kajne? 

Čeprav vsako leto doštudira veliko oseb, je delež študentov, ki bi razmišljali o ustanovitvi lastnega podjetja in dejansko svojo idejo nato tudi uresničili, še vedno (pre)majhen. Ker naj bi izobraževanje nadgradilo pridobljeno znanje in pozitivno vplivalo na percepcijo o zmožnosti posameznika za ustanovitev in vodenje lastnega podjetja, se zastavlja vprašanje: Ali je premalo spodbud ali pa izobraževalni programi še vedno niso dovolj podjetniško naravnani? Ker je podjetništvo disciplina, se jo lahko, kot druge discipline, naučimo. Torej... 
 
V današnjem spreminjajočem se okolju in prisili v nenehno prilagajanje ter dobi konkurenčnosti so zelo pomembni spodbujanje podjetništva, podjetniški pristop, sprejemanje odgovornosti za lasten uspeh, iskanje alternativnih oblik zaposlitve ter inovativno razmišljanje. V Sloveniji je še vedno prepričanje, da dobra služba traja od osme do šestnajste ure ter da se moramo čim bolj izogibati prevzemanju tveganja ter alternativnih oblik zaposlovanja. To pa seveda nima nič skupnega s podjetniškim načinom razmišljanja.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *