Za uspešno prodajo negujte osebne stike!

Avtor: Vito Komac | Objava: 07.07.2006

Resda je do neke mere mogoče prodajati tudi prek telefona, prodajnih pisem in podobno, a osebni stiki s strankami ostajajo nepogrešljivi za vsakega dobrega prodajnika.



Moj pokojni oče je v svoji karieri vodil kar velika podjetja in je bil zelo uspešen tudi, kadar se je lotil prodaje. V svojih poznih letih me je, ko je volontersko skrbel za finance v našem družinskem podjetju, pogosto vprašal o katerem od naših večjih naročnikov, recimo tistem, od katerega je bila odvisna kar tretjina skupnega prihodka mojega podjetja: »Sine, kdaj pa si bil zadnjič pri onem športniku?« 

Oba sva vedela, za katerega predstavnika velikega naročnika gre. Pa sem imel pogosto slabo vest. S tem človekom sem se resda slišal, nisem pa ga obiskal, ker je bil nekam daleč, poleg tega pa se je s projektom ukvarjal neposredno moj pomočnik in namestnik. Nekaj sem mu zamencal, zlagal se mu nisem menda nikoli, pa me je takoj prebral in rekel:

»Sine, pri takih moraš biti sam vsaj dvakrat letno, da vprašaš, kako gre, kaj lahko še storiš, kako so zadovoljni, in podobno.« 

In še kako prav je imel, saj sem stranko po treh letih izgubil − drugi so ga pač pogosteje obiskovali. 

Pomen osebnih stikov

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *