Za čokoladne gurmane

Avtor: Lidija V. Bricelj | Objava: 11.02.2008

Benedict, domači izdelovalec čokoladnih izdelkov višjega razreda, je s Prešernovimi kroglicami pred šestimi leti na novo definiral sladke spominke.


Luka Fojkar pravi, da ni čokoladni gurman oziroma »čokoholik«, saj si čokolado privošči bolj poklicno kot pa ljubiteljsko. Uživa jo le kje v tujini ali takrat, ko pokuša proizvodne rezultate. Če bi se primerjal s povprečnim Slovencem, potem poje zelo malo čokolade. »Po duši sem inovator, zato mi je pri tem delu najbolj všeč, da naredim kaj novega: nove oblike, novo čokolado, nov okus, še bolj pa sem vesel, ko vidim, da je to potem dobro sprejeto.«

Slovenci z dobrima dvema kilogramoma zaužite čokolade na prebivalca letno precej zaostajamo za evropskimi prvaki na tem področju, in sicer Švicarji, ki letno pojedo še dobrih devet kilogramov več čokolade.  

»Vseeno poraba čokolade in čokoladnih izdelkov v Sloveniji narašča. S številnimi čokoladnicami oziroma obrtniško-proizvodnimi obratovalnicami za izdelavo čokoladnih izdelkov se je tovrstna ponudba na našem trgu zelo izboljšala, saj je pestrejša, predvsem pa kakovostnejša,« pravi Luka Fojkar, lastnik in direktor podjetja Benedict, ki se ukvarja s prodajo in proizvodnjo čokoladnih izdelkov. Zaenkrat pri nas ni nobene tuje čokoladnice in sogovornik sodi, da je zaradi majhnosti slovenskega trga še kar nekaj časa ne bo.  

Povsem drugačna zgodba je bila okoli leta 1990, ko je bila izbira čokoladnih ponudnikov omejena samo na Gorenjko in nekaj tujih velikih podjetij, predvsem Milko.

Izberi in zmešaj  
 
Družinsko podjetje Benedict, ki sta ga pred petnajstimi leti odprla Lukova starša, je za takratne razmere izbralo inovativen sistem prodaje bonbonov in čokoladnih izdelkov: »Pick and Mix« (izberi in zmešaj). Istega leta sta odprla prvo trgovino Cukrček v Kosezah, že naslednje leto pa sta ponudbo vpeljala tudi v kinodvorane in na prireditve po Sloveniji. Ponujali so okoli 120 različnih vrst kakovostnih bonbonov, potem pa je okoli leta 1998 prišlo do spremembe v obnašanju kupcev »sladkih pregreh«, ki so začeli povpraševati po bonbonierah, dobrih čokoladah, zato so ta del svoje ponudbe zmanjšali. Ker so že od nekdaj stavili bolj na kakovost kot na količino, so začeli z uvozom visokokakovostnih čokoladnih blagovnih znamk, kot so Lindt, Feodora, Hachez, Niederegger in tako naprej.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *