Zagotavljanje reprezentativnosti

Avtor: Marijan Manoilov | Objava: 06.02.2012

Zagotavljanje reprezentativnosti je eden največjih izzivov anketiranja. A tudi na spletu je mogoče doseči reprezentativnost vzorca.


(Big Stock Photo)

Obstajajo tri vrste podjetnikov: takšni, kot je Novak, ki prvi poskusijo tehnološke in druge novosti, takšni, ki pri tem raje malo počakajo in v ta vlak vstopijo malo pozneje in takšni, ki se preveč obotavljajo in zamudijo zadnji vlak, potem pa se sprašujejo, kaj je švignilo mimo njih. V primeru spletnih anket za potrebe trženja se z vlakom vozi že kar nekaj podjetnikov. Če se ne podvizate, bo vsak hip odpeljal in bi ga lahko zamudili, kar bi bilo škoda.
 
Če vlak kljub vsemu zamudite, se lahko tolažite, da boste počakali na naslednjega, toda čas je denar in zakaj bi po nepotrebnem čakali? Lahko si seveda izberete tudi kako drugo prevozno sredstvo, vendar bi bilo škoda, ker bi z vožnjo z vlakom veliko prihranili. Predstavljajte si, da so alternativa temu konkretnemu vlaku trženjske in druge raziskovalne agencije, ki so kot taksi služba, ki vas čaka ob železniški postaji. Vsak kilometer bo zaračunala po razmeroma visoki ceni, še posebej, če ve, da slabo poznate okolico in da nimate druge možnosti. Vi pa imate drugo možnost in se vam jo splača izkoristiti.
 
Sodobna orodja za spletno anketiranje
 
Novak, ki ste ga spoznali v prejšnjih številkah revije, že nekaj časa izkorišča to možnost in sam izvaja spletno anketiranje s sodobnimi spletnimi orodji, kot so na primer Googlovi formularji, spletno orodje LimeSurvey ... Vsa ta orodja in njihovo preprosto uporabo je Novak skozi svojo zgodbo že podrobneje predstavil. Opozoril je tudi, na kaj morajo biti podjetniki pozorni pri sestavljanju anketnega vprašalnika, da ne bodo imeli preveč glavobolov. Ni pa še predstavil, kako zagotoviti reprezentativnost rezultatov spletnih anket, kar je eden večjih izzivov pri anketnih raziskavah na splošno. Da je Novak uspešno rešil ta izziv, je moral prehoditi trnovo pot, zato bo v nadaljevanju razložil lastne izkušnje iz prakse, nasvete strokovnjakov s tega področja ter povedal, kaj se je naučil na raznih tečajih, ki se jih je udeležil.
 
Spletne ankete Novak večinoma uporablja za merjenje interne klime oziroma zadovoljstva zaposlenih v lastnem podjetju in zadovoljstva svojih strank oziroma kupcev. O tem, da je slednje treba spremljati in stalno izboljševati, ni vredno izgubljati besed, saj že ptički čivkajo, da je lažje zadržati potrošnika kot pridobiti novega. Vsak podjetnik tudi ve, da se splača imeti zadovoljne zaposlene. Razni standardi kakovosti priporočajo ali celo predpisujejo merjenje zadovoljstva, kar je Novak v svojem podjetju realiziral s spletnim anketiranjem. Ker gre za lastne zaposlene ali stranke in kupce, ki so posredovali e-poštne naslove in privolili v sodelovanje, lahko brez težav vsakomur od njih pošlje povezavo do spletne ankete. V tem primeru mu ni treba skrbeti za reprezentativnost, ker z anketo zajame vse pripadnike tako definirane populacije in vsi imajo enako možnost za sodelovanje v anketi.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *