Zakaj ni tujih investitorjev

Avtor: Aljoša Domijan | Objava: 08.07.2011

Visoki prispevki, gradbena dovoljenja, nizke subvencije ... Vse to so ovire zgolj za opozicijo, ne pa za resne investitorje.


Aljoša Domijan: »Tujih investitorjev v Sloveniji ni zato, ker se pri nas nihče ne sprašuje, zakaj ni domačih investitorjev.«

Odgovor na vprašanje v naslovu je tako preprost, tako samoumeven, da o njem ni stekla beseda na nobenem forumu ali okrogli mizi na to temo. Tujih investitorjev v Sloveniji ni zato, ker se pri nas nihče ne sprašuje, zakaj ni domačih investitorjev.
 
Namesto tega se raje pogovarjamo o tem, da imamo vize, da smo neprijazni, da je premalo državnih spodbud, na koncu pa še kakšen nižji državni uradnik, ki je pristaš opozicije, postreže s podatki, da Slovenija po statističnih podatkih močno zaostaja za primerljivimi državami predvsem zaradi previsoke obremenitve dela in obsežnih birokratskih postopkov. Skratka, jasno nam je, da bi zato, da pridejo k nam, tujim investitorjem morali ponuditi subvencije in druge ugodnosti. In prav tu je hakeljc. Resni investitorji ne iščejo držav s posebnimi ugodnostmi zanje, saj vedo, da jih ponujajo le tisti, ki morajo z njimi zakriti vrsto drugih pomanjkljivosti. Poleg tega so ugodnosti vedno časovno omejene, povezane s pogajanji, pogosto tudi s korupcijo in nepredvidljivim rezultatom. Avantura.  
 
Resen investitor bo najprej preveril splošno vzdušje. Zato ne potrebuje lobistov in pogovorov z vladajočimi politiki. Preprosto preveri stanje na področju investicij in če teh ni, mu je jasno, da to že samo po sebi pomeni, da v tej državi ne more računati na učinkovite bankirje, odvetnike in nepremičninske posrednike, katerim bi bila podpora investicij rutina. Brez izkušenj so vse le lepe besede. Do razpoložljivosti in usposobljenosti menedžerjev, strokovnjakov, urejenosti trga delovne sile in avtorskih pravic, ki pravzaprav sodijo med naše konkurenčne prednosti, niti ne pride.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"