Zakaj propadajo nova podjetja

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 05.02.2010

Res je, davki so visoki in država premalo podpira mala podjetja. Toda raziskave kažejo, da nova podjetja propadajo predvsem zaradi pomanjkanja podjetniškega znanja pri podjetnikih.



V lanskem letu je bilo na novo ustanovljenih 19 tisoč gospodarskih družb in samostojnih podjetnikov. Če sklepamo iz preteklih izkušenj, bo prej kakor v petih letih na tak ali drugačen način zaprlo vrata več kot 6600 teh subjektov. Podatki iz obdobja od 2001 do 2006 namreč kažejo, da prvih pet let preživi samo 65 odstotkov podjetij oziroma samostojnih podjetnikov. Najmanj uspešna po tem kriteriju so podjetja in podjetniki na področjih gostinstva, trgovine in popravila motornih vozil.  
 
Že v prvem letu pa ugasne približno 6 odstotkov podjetij in samostojnih podjetnikov. Ta podatek se dokaj dobro ujema tudi z dogajanjem v lanskem letu. Po podatkih bonitetne hiše Bisnode Slovenija je lani od 19 tisoč novo registriranih subjektov že ugasnilo 1439 subjektov, nadaljnjih 94 pa jih je v insolventnem postopku.   

Številke o propadanju podjetij v prvih petih letih se sicer v različnih raziskavah močno razlikujejo. Nekatere namreč merijo zgolj to, ali neko podjetje po petih letih še posluje ali ne, druge na primer upoštevajo, da nekateri podjetniki podjetje prodajo ali zaprejo iz osebnih (npr. zdravstvenih) razlogov in jih torej ne štejejo za neuspešne. Tako boste kje slišali tudi podatek, da v prvih petih letih propade 90 odstotkov podjetij.  

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *