Zakaj so podjetniki srečni?

Avtor: Jože Vilfan | Objava: 16.04.2004

Nagovor ob podelitvi priznanja Podjetnik leta 2004



Spoštovani podjetniki, cenjeni gostje!  

Ko se pogovarjam s podjetniki, ugotavljam, da so v glavnem srečni ljudje. Poklicna dolžnost jim je sicer, da občasno rečejo kakšno čez državo, ampak v glavnem so srečni ljudje. Veliko sem razmišljal, zakaj je tako, in mislim, da slutim odgovor.  

Vrnimo se v čase prejšnjega družbenega sistema, ko so nam razlagali, da je v kapitalizmu človek "odtujen", zato ker se ključna človeška dejavnost - delo in ustvarjanje - za večino ljudi odvija na proizvodnih sredstvih, ki so v lasti drugega - kapitalista. Tako je zapisal stari Marx, politični praktiki socializma pa so nam zagotavljali, da je to protislovje odpravljeno z družbeno lastnino. Hm.  

Ironija je, da je verjetno resnična rešitev tega  protislovja mogoča v kapitalizmu, ne v kapitalizmu "kar tako", ampak v specifični rešitvi, ki ji pravimo podjetništvo. Prav v podjetništvu pride do tiste Marxove integracije ustvarjalnost in produktivnosti na eni strani ter lastništva na drugi, ki vodi v splošno počutje samomotivacije in sreče ob delu.  

Zato trdim, če želite biti srečni, bodite podjetniki.  

Nisem rekel "če želite, da vam bo življenje lahko, bodite podjetniki". Podjetništvo je namreč izjemno zahteven in kompleksen poklic, ki zahteva nenehni napor, odrekanje, veliko dela, energijo...  Vsa ta pozitivna naravnanost mora biti nenehno na voljo ne glede na različne življenjske udarce. Podjetniško življenje torej ni sinonim za prešernost in lahkotnost bivanja, s seboj nosi tudi ogromno tveganja. Je pa sinonim za globoko srečo ob občutku ustvarjanja nekega svojega sveta, ki ga postopoma gradiš.

Veliki izziv za vsakega podjetnika pa je, da z delovnimi in drugimi razmerami v svoji okolici tudi za druge ustvari vzdušje, v katerem bo čim več ljudi doživljalo svoje delo "integrirano", kot čim boljše okolje za ustvarjanje.

Torej, če želite srečni, bodite podjetniki.

PRENOVLJENI PODJETNIK

Kot smo vam napovedali, smo s to številko Podjetnika prenovili. Na zunaj boste najprej opazili likovne spremembe, toda spremembe so tudi vsebinske. Težili smo pa za tem, da bi ob listanju prenovljenega Podjetnika vse spremembe doživeli kot nekakšno logično preobrazbo, po kateri je tisto, kar ste že doslej imeli najraje, samo bolj poudarjeno - in sem pa tja tudi drugače razporejeno.

Še naprej pa ostajamo revija, ki je kot prva v javnosti izrekla priznanje podjetništvu in ki zasleduje ustvarjalnost plat podjetništva s številnimi praktičnimi in koristnimi napotki in informacijami.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *