Zakulisne igrice izbora podjetnika leta

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 09.11.2009

Ali se da vplivati na komisijo in postati podjetnik leta?



V tej številki vam predstavljamo tri nominirance za podjetnika leta 2009, ki jih je komisija izbrala v oktobru. Kdo med njimi bo podjetnik leta, bomo razkrili na osrednji prireditvi 18. novembra, letos že devetnajsti po vrsti.
 
V vseh teh letih se kdaj pa kdaj pojavi tudi kak radovednež, ki ga zanima, ali je komisija pri odločanju res nepristranska ali pa gre tudi tu za kuhinjo. Z vso iskrenostjo lahko zatrdim, da podjetnika izbere komisija po svojih strokovnih kriterijih in neodvisno. To pa ne pomeni, da se v ozadju ne dogajajo zanimive stvari. Zakulisnih igric ni veliko, se je pa v vseh teh letih od leta 1991 nabralo nekaj zanimivih zgodbic. Morda najbolj simpatična je neusahljiva želja podjetnice, da bi ji nekoč pripadel ta naslov. Kar nekaj let zapored nas pred prireditvijo obvesti o vseh svojih dosežkih v tekočem letu, zaradi katerih je po njenem mnenju prava kandidatka za priznanje. Doslej ji ga komisija še ni podelila, a zaradi tega ni zamere, saj je redna gostja naše vsakoletne prireditve.
 
Med kaj drugega kot simpatične zgodbice naj štejem tudi poskus podjetnika, ki me je lani obiskal kar v uredništvu z nadvse zanimivim predlogom. Njegovo podjetje dobro posluje, lahko pa bi še bolje, a potrebuje več promocije, potrebuje več prepoznavnosti na trgu. In takšno priznanje bi mi prišlo prav, je dejal. Malo sva pokramljala, potem se je pač moral posloviti brez priznanja v žepu.
 
Sam takih poskusov ne jemljem pretirano resno, posameznikov ne obsojam. Obstajajo pa tudi vsaj zame veliko resnejše zgodbe, ob katerih se izkaže vsa nemoralnost ljudi – žal tudi podjetnikov. Lani na primer so me iz nekega podjetja vprašali, kako izbiramo kandidate za podjetnika leta. Razložil sem jim, da predloge prispevajo naši bralci, člani komisije in uredništvo. Naslednji dan sem dobil kakšnih 30 do pike enakih elektronskih sporočil (očitno jih je napisala ista oseba in jih razposlala prijateljem z navodilom, naj jih pošljejo meni). Vsi pošiljatelji so za podjetnika leta kandidirali podjetnika, čigar delnice podjetja so začele kotirati na ljubljanski borzi. In to naj bi bil glavni argument, zaradi katerega naj bi si podjetnik nedvomno zaslužil priznanje. Komisije seveda ni prepričal. Vprašam se, koliko je lahko podjetnik s takimi vrednotami dolgoročno uspešen. Odgovor je tu: podjetje je že mesec dni pozneje zaradi nezanimanja vlagateljev umaknilo delnice z borze, še nekaj mesecev pozneje pa je imelo blokiran račun na banki. Ko je podjetnik torej že vedel, kaj ga čaka, je želel poslovno javnost zaslepiti na tak način.
 
Vedno znova se pokaže, da so najžlahtnejši podjetniki leta tisti, ki jih najdemo sami in jih moramo celo prepričevati, da si res zaslužijo priznanje. Taki so bili Akrapovič, Boscarol in mnogi drugi, ne glede na to, da jih nekateri vidijo kot nastopače, ki si sami iščejo medijsko pozornost.
 
 

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *