Zamujanje s plačili

Avtor: Igor Kadunc | Objava: 06.04.2009



Sem trgovec na debelo s specifičnim blagom za maloprodajo. Pri izterjavi je vse več težav. Kupci se izgovarjajo na krizo. Pomemben kupec, ki je že zdaj zelo zamujal s plačili, je spustil v svojo maloprodajo konkurenčno podjetje. Kako naj reagiram? 

Kriza je zagotovo tudi pri nas in težave pri plačevanju so njena vidna posledica. Predvidevam, da vam dolgujejo maloprodajna podjetja. Če niste ravno v panogi z luksuznimi stvarmi ali opremo, potem bo zmanjšanje nakupov razmeroma majhno. Tako tudi maloprodaja ne bi smela imeti večjih težav. Kljub temu morate računati na to, da bo podaljšanje rokov za dva do tri tedne verjetno realnost. Poskusite podobno narediti tudi vi do svojih dobaviteljev. Ob tem pa preverite, ali je možno, da bi izkoristili kakšno garancijsko shemo za mala in srednja podjetja, ki jih pripravljajo banke. Ne le zaradi sebe, ampak tudi, da to predlagate svojim partnerjem. 

Ločiti pa morate zamude od resnih težav z likvidnostjo. Trgovska podjetja v krizi izkoristijo željo dobaviteljev, da pridejo v podjetje, pri tem pa zamolčijo težave z neplačevanjem. Zaradi tega pridobite čim več informacij o denarnem stanju trgovskega podjetja (zamude pri izplačilih bank, morebitno zadolženost …). Sledi naj resen pogovor z direktorjem, ki ste mu do zdaj pomagali. Če vam ne da še naprej ustreznega mesta za vaše artikle, potem ni razloga, da bi ga še naprej »ujčkali«. Zagrozite mu z izvršbo, kajti izgubite lahko zelo malo. In na podlagi vseh informacij sprejmite odločitev.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *