|
|
||
Zguglani – poslovna alkimijaKo se zdi, da so našli formulo za uspeh v podjetništvu, se stvari postavijo na glavo in teorije ne veljajo več. Ameriški pisec Ken Aulette se vrača v preteklost in med dejavnike uspeha spet uvršča srečo.Že od pradavnine je posameznik iskal načine, kako iz običajnih materialov ustvariti zlato, ker bi mu prineslo bogastvo. Sodobni človek, poslovnež ali podjetnik, se s tem iskanjem ukvarja še danes. Podjetniki se vsak dan odločajo, kako iz virov, ki so jim na voljo (ideje, kapital, oprema, osnovna sredstva, zaposleni …), ustvariti več. Temu lahko rečemo tudi sodobna alkimija.
»Sodobno alkimijo« lahko imenujemo tudi znanost o poslovanju. Nešteto knjig o iskanju recepta poslovnega uspeha je bilo napisanih in mnogi avtorji, praktiki in akademiki, trdijo, da so našli skrivnosti uspeha. Morda najbolj znana knjiga s tega področja, spoznanja iz katere so bila pozneje strokovno ovržena, je Zgrajeni za uspeh (ang. Built to Last).
Gradniki uspeha Googla
Podoben poskus, a precej skromnejši, je tudi v knjigi Zguglani – Konec sveta, kot ga poznamo (ang. Googled, The End of the World as We Know It) avtorja Kena Aulette. Auletta na podlagi analize Googla navaja »25 poslovnih maksim«, ki so to podjetje izstrelile med zvezde.
Nekaj poslovnih maksim je precej ozko definiranih in niso primerne za vsa podjetja na splošno. Mednje sodijo: obravnavajte lastne inženirje kot kralje, brezplačne spletne vsebine niso vedno brezplačne, naj internet ne bo le nova distribucijska platforma … Naslednjo kategorijo temeljnih principov uspeha tvorijo splošno znana in sprejeta načela: za uspeh sta potrebna osredotočenost in vizija, timska poslovna kultura je pomembna, stranka je kralj, hitrost sprememb raste, prilagodi se ali propadi … Najbolj preseneča zadnja skupina načel, ki jih v podobni literaturi še nedolgo tega ne bi pričakovali. Poglejmo si dve zanimivejši.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|