Znaki krize v podjetju

Avtor: dr. Jaka Vadnjal | Objava: 06.09.2010

Deset najpomembnejših simptomov, ki kažejo na to, da je naše podjetje v težavah.



Kriza v podjetju je nekaj zelo običajnega in lahko bi rekli, da je s podjetjem, ki se ni nikoli znašlo v težavah, nekaj narobe. Umetnost poslovodenja se kaže tudi v sposobnosti preživetja kriznih obdobij in iz njih priti kot zmagovalec. V malih podjetjih je zaradi slabšega znanja o poslovanju pogosto opaziti, da se krize sploh ne zavedajo. Zato je pomembno, da podjetniki vedo, kateri so znaki krize, ki niso sami po sebi problem, ampak so tako kot visoka telesna temperatura ali glavobol pokazatelj na neko drugo bolezen. V nadaljevanju navajamo deset najpomembnejših simptomov, ki kažejo na to, da je naše podjetje v težavah.
 
1. Zanikanje krize: »Vse je v redu!«
 
Ljudje se pogosto zatečemo k zanikanju, ko bi se morali soočiti s svojimi problemi. Pomen težav zmanjšujemo in sami sebe prepričujemo, da bo vse v redu in da se bodo stvari same uredile. Vendar je to v poslovnem svetu malo verjetno. Kot je dejal eden od zaposlenih: ko je začel naš direktor vsak dan ponavljati, kako je vse v redu, nam je bilo jasno, da je nekaj zelo narobe.
 
2. Zmeda med strankami in nezadovoljstvo
 
Med strankami začenjamo opažati zmedo in nezadovoljstvo. Vse več je nezadovoljnih telefonskih klicev in drugih oblik sporočanja nezadovoljstva. Dobavne roke zamujamo, stranke ne dobijo blaga pravočasno, ali pa je tisto, kar dobijo, napačno ali nekakovostno izdelano. Povečuje se število pritožb in reklamacij, ki jih rešujemo vse počasneje in se prepričujemo, da so stranke nenadoma postale bolj zahtevne. Poprodajne storitve šepajo. Prav zato v urejenih podjetjih redno spremljajo odzive strank, vsebinsko in številčno. Vendar tega ne počnejo samo zato, ker se zavedajo, da nezadovoljne stranke lahko hitro odidejo, ampak ker je povečana količina nezadovoljstva zanesljiv znak krize v podjetju. Nek podjetnik je delil z nami zanimivo izkušnjo: »Imeli smo večje število kupcev, predvsem malih podjetij, verjetno okrog 200, nekateri so kupovali več, drugi manj. Nekega jutra sem se spomnil, da o nekem kupcu že dolgo nisem slišal. Preveril sem poslovanje in ugotovil, da je bila naša zadnja dobava pred več kot enim letom. Skušal sem ga priklicati po telefonu, da bi mi povedal, zakaj je prekinil sodelovanje. Po nekaj dnevih neuspešnega klicanja sem se sam dokopal do odgovora: sploh se nismo ukvarjali s svojimi kupci.«

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *