Znanje - rešitev za vse tekstilce

Avtor: Vida Petrovčič | Objava: 07.11.2006

Tekstilna tehnološka platforma, ki jo vodi Franc Lesjak (Predilnica Litija), vidi rešitev za težave slovenske tekstilne industrije v domačem znanju. K sodelovanju vabi tudi podjetnike.


Franc Lesjak: "Ne ogrožajo nas samo Kitajci, ampak ves Daljni vzhod. Vse kar bomo v prihodnje naredili, bodo oni kopirali, mi pa moramo biti zato sposobni, da ves čas inoviramo in delamo nove izdelke in da smo ves čas korak pred njimi."

Če parafraziramo politično frazo »nekaj je treba storiti«, ki smo jo lahko slišali v eni od minulih volilnih kampanj v Sloveniji, bi lahko ta stavek veliko bolj upravičeno kot za politiko zapisali za slovensko tekstilno industrijo. V desetih letih je v njej propadlo 22 tisoč delovnih mest. Če je bilo v tej panogi še pred desetimi leti zaposlenih 40 tisoč delavcev, jih danes tekstilna industrija zaposluje samo še 18 tisoč. Del propada delovnih mest gre gotovo tudi na račun uvajanja novih tehnologij, ki že same po sebi zmanjšujejo delovna mesta. »To, kar je zaskrbljujoče, pa je, da so v tem času v slovenski tekstilni industriji propadla številna podjetja,« opozarja glavni direktor Predilnice Litija in predsednik Tekstilne tehnološke platforme Franc Lesjak. Franc Lesjak pa je optimističen, saj je prepričan, da bo Tekstilni tehnološki platformi uspelo rešiti del problemov, s katerimi se tekstilna industrija spopada. 

Zakaj in kako je nastala Tekstilna tehnološka platforma?
Tekstilna platforma v Sloveniji je nastala tudi kot odziv na težaven položaj v tekstilni industriji v Sloveniji. To je pravzaprav forum deležnikov v tekstilni industriji - fakultete, znanosti, industrije in države kot posrednice. Platforma je nastala na našo pobudo v letu 2005 in je v enem letu naredila razvojni načrt na tem področju za Slovenijo za naslednjih deset let. Ko smo analizirali stanje, smo ugotovili, da imamo v Sloveniji ogromne potenciale znanja na tem področju. Imamo prek 60 magistrov in doktorjev znanosti, ki niso dovolj vpeti v naš razvoj, in naša ambicija je, da jih aktiviramo. Cilj te platforme je torej, da postane prostor, kjer se ti ljudje, tako strokovnjaki kot izvajalci v proizvodnji, srečajo. Potem ko se je oblikovala agenda, so se oblikovali tudi projekti, s katerimi se bomo vključili tudi v evropski prostor.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *