Čarovniki za prodajo

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 10.03.2004

Če je Harry Potter čarovnik, potem njegovih knjig ni mogoče prodajati drugačo kot s čarovnijo. Gverilski marketing v slovenski praksi.



Za neobičajne oblike trženja, ki zelo odstopajo od klasičnih metod, se je uveljavil izraz gverilski marketing. Tvorec tega izraza, Jay Conrad Levinson, označuje gverilski marketing kot sredstvo za doseganje običajnih ciljev podjetnika, denimo dobička, z neobičajnimi sredstvi. Pri gverilskem marketingu podjetje namesto kupov denarja vlaga v promocijo raje več inovativnosti in energije. In kar je zelo pomembno, na ciljne kupce se obrača neposredno, osebno, zabavno. Ker je gverilski pristop praviloma veliko cenejši od klasičnega oglaševanja, je pravo orodje za mala podjetja.    

Prodajajte doživetje 

Odličen primer uporabe gverilskega marketinga, ki ga vsi poznate, je prodaja ...

Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.

knjig o Harryju Potterju. Ko so zaradi poplave druge oblike zabave mnogi mislili, da so knjige preživele, se je pojavil Harry Potter in milijoni ljudi po vsem svetu čakajo v vrstah, da bi kupili svoj izvod. Prodaja je podrla vse rekorde. Samo za primer: na lestvici najbolje prodajanih knjig časopisa NewYork Times so knjige o malem čarovniku zasedle kar prva štiri mesta.  

Prodaja knjig o Harryju Potterju nima prav nič skupnega s tako prodajo knjig, kakor smo jo vajeni. Založniku je brez klasičnega oglaševanja uspelo ustvariti skorajda gibanje oziroma zelo dejavno skupnost ljubiteljev Harryja Potterja.  Poglejte samo, kako so knjigo prodajali pri nas. Založba Epta je najprej v internetu postavila »zbirno mesto« za vse ljubitelje prebrisanega čarovnika. Na spletni strani je vsak dan v povprečju sodelovalo po 500 obiskovalcev. Še vedno sodelujejo na forumu in v klepetalnici, pošiljajo risbe in svoja sporočila, imajo Fan klub in se družijo v navidezno‑resničnem svetu. Internetnemu nastopu so sledili številni zabavni, poučni, pustolovski in dobrodelni dogodki. Epta je na primer organizirala dražbo čarovnih metel in razstave metel v desetih mestih, pripravila razstavo najboljših SMS-ov (najboljši je bil tale: »Zjutraj ne jem, ker berem Harryja, opoldne ne jem, ker berem Harryja, zvečer ne jem, ker berem Harryja, ponoči ne spim, ker sem lačna.«), pa razpis za najboljši komentar, nagradne igre za bralce različnih časopisov, kontaktne radijske oddaje in tako naprej. Posebej nenavadna je bila večerna prodaja knjig ob izidu novega dela o mladem junaku. Seveda, noč je čas, ko pridejo na plan čarovnice in čarovniki.  
 
Poučno pri tem primeru je tudi to, da je založba Epta majhno oziroma mikro podjetje s samo petimi redno zaposlenimi. Koncepta za promocijo knjig jim ni »napisal« tuji založnik, kakor morda kdo misli, temveč so ga razvili sami in zanj navdušili trgovce s knjigami.    

Vedno moraš iztržiti največ 

V redu, bo kdo rekel, Harry Potter se sam prodaja in oglaševanja sploh ne potrebuje. Ni čisto tako. Direktor založbe Epta, podjetnik Janko Dolinšek, trdi, da je takšno razmišljanje nepodjetniško. Podjetnik mora v vsakem primeru poskušati iztržiti največ, kar lahko. Če lahko brez truda proda 10 tisoč izvodov, se mora potruditi, da bo številka na koncu nekajkrat večja. In v Sloveniji so doslej prodali 85 tisoč izvodov. 
 
Za Janka Dolinška promocija Harryja Potterja ni bil nič kaj poseben projekt, saj se trženja vedno loteva na inovativen, neobičajen, pa pogosto tudi zahtevnejši način. Do ciljnih kupcev pristopa vedno neposredno. »Če postaviš knjigo na prodajno polico in čakaš kupca, je to konec podjetništva,« trdi Janko Dolinšek.  

Še veliko zahtevnejši projekt od promocije Harryja Potterja je njihov program Knjigobube. Z njim spodbujajo otroke, starše in učitelje k branju najlepših svetovnih slikanic, pogovarjanju, reševanju določenih izzivov in spontanemu učenju. Otroci izdelajo celo svojo knjigo, ob koncu šolskega leta pa prejmejo diplome. Njihovi mentorji gredo na brezplačno izobraževalno konferenco z vrhunskimi predavatelji iz Slovenije in tujine. V sedmih letih izvajanja programa je v njem sodelovalo že 140 tisoč družin. Program Knjigobube je bil zaradi svoje izvirnosti lani kandidiran za svetovno nagrado Mednarodne zveze za mladinsko književnost (IBBY). Po mnenju Dolinška je tako uspešen, ker izpolnjuje tri ključne pogoje: je preprost, zabaven in podprt z odličnimi strokovnjaki. To pa je lahko tudi formula za vaš uspeh.

 

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *