Še enkrat: kako do ideje?

Avtor: Aleš Lisac | Objava: 06.12.2010



Sem reden bralec revije Podjetnik in končno se je pojavilo vprašanje, ki ga že dolgo čakam. Gre za vprašanje »Kako do dobre ideje?«, na katero je odgovoril gospod Lisac. Moram pa priznati, da me je njegov odgovor razočaral. Gospod Lisac odgovarja na podlagi izdelkov, kot so pralni stroj, prikolica za kampiranje in knjige. Če si predstavljamo diplomiranega ekonomista z od 5.000 do 10.000 evri kapitala, sem prepričan, da takšna oseba ne bo razvijala ure za pralni stroj. Vprašanje je torej, kako naj začetnik brez veliko denarja pride do dobre ideje?
 
S temi primeri sem samo pokazal, kako moramo razmišljati. V primeru pralnega stroja smo obstoječemu izdelku nekaj dodali in povečali vrednost izdelka, v primeru avtodoma smo združili dva koncepta, ki sta sicer delovala ločeno, v primeru knjig pa gre za res poceni način (dodamo podpis), da povečamo vrednost izdelka.
 
Pri idejah sploh ne gre za ceno. Kapital ni pomemben. Poglejmo recimo slovensko idejo na strani www.calypsocrystal.com/en. Matej Kurent se je vprašal, kaj bi se še dalo narediti iz kristala. Ker je proizvodnja kristala v krizi, se je bilo dokaj preprosto dogovoriti za poizkusno serijo. Takšno idejo lahko dobi tudi študent ekonomije s sicer praznim žepom. Za uresničitev ideje pa je bilo potrebno malo več … predvsem volje in tudi denarja.
 
V tem primeru so se izumitelji držali dveh pravil za dobre ideje. Prvič, »prišlepali« so se na izdelek, ki gre izjemno dobro v prodajo – iPhone. To je še eden od receptov: poglejte okoli sebe in naredite nekaj za izdelek, ki gre izjemno dobro v prodajo. Še dva primera takšne vrste: dodatki za priljubljene crockse (www.jibbitz.com) in vsi izobraževalni tečaji in knjige za Microsoftove programe. Za projekt www.jibbitz.com sta avtorja, ko sta podjetje prodala, dobila 8 milijonov dolarjev, začela pa sta v garaži s par sto dolarji … Skratka denar vsaj na začetku ni bistven.
 
Včasih je lahko ideja tudi marketinška. Recimo najboljši virusni spot vseh časov: http://www.youtube.com/watch?v=qg1ckCkm8YI je bil najprej posnet za par sto dolarjev … Ideja bi lahko zrasla tudi v glavi kakšnega študenta ekonomije.
 
Kako torej do novih idej? Preberite vse, kar o idejah pišejo tisti, ki se na to spoznajo, potem pa vsak dan zapišite na papir ali v računalnik vsaj 5 idej. V času Googla je tudi dokaj preprosto testirati, ali je za vašo idejo trg ali ne. In še enkrat … Ko preberete moj primer s pralnim strojem, je potem pravo razmišljanje: »Kako lahko naredim nekaj podobnega tudi jaz?« in ne »To je brez zveze, jaz ne delam pralnih strojev.«
 
O primeru izdelka, ki bi si ga lahko izmislil nekdo brez denarja, sem pisal tukaj: www.lisac.si/domov/510/kreativnost.html.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *