Študenti prinašajo sveže ideje

Avtor: Martina Budal | Objava: 03.06.2011

Na Fakulteti za management so podiplomski študenti po metodi dizajnerskega razmišljanja iskali rešitve za izzive štirih primorskih podjetij. Splačalo se je, pravijo v podjetjih.


Tine Nagy: »Podjetja morajo raziskovati, izumljati, inovirati, ustvarjati za svoj obstoj ter se obenem varovati pred propadom.«

Kako najti ustvarjalno in uporabno ter donosno rešitev za čisto konkreten problem, je vprašanje, s katerim se srečuje vsako podjetje. Je rešitev odvisna tudi od metode, s katero se izziva lotimo? Na ugledni Univerzi Stanford v ZDA so razvili metodo dizajnerskega razmišljanja, ki je multidisciplinarni koncept razvoja izdelkov, storitev, razvojnih principov, procesov, sistemov in poslovnih modelov. Študentje v Hasso Plattner Institute of design, ki je posvečen dizajnerskemu razmišljanju, se skozi serijo različnih izzivov, v katerih se skozi hitro viharjenje možganov in izdelavo prototipov iz vsega, kar jim je pri roki, učijo novega pristopa k reševanju problemov. Metoda je uporabna v skoraj vseh življenjskih situacijah, pravi David Kelley, ustanovitelj Hasso Plattner Institute of Design in guru iznajdljivosti in intuicije. Prosta mesta na inštitutu tudi zato poidejo kot vroče žemljice.
 
Ob besedi oblikovanje se pred očmi prikažejo slike izdelkov, oblikovanih bolj ali manj domiselno. Mnoge ob misli na oblikovanje prestraši vloga ustvarjalnosti v procesu. »A strah je odveč, vsi ljudje smo ustvarjalni, le da je pri nekaterih treba prebiti večjo blokado kot pri drugih,« pravi Kelley. Tim Brown, generalni direktor podjetja IDEO, oblikovalec, ki metodo dizajnerskega razmišljanja uporablja pri svojem delu, dodaja, da je oblikovanje vedno stvar okusa, medtem ko dizajnersko razmišljanje zaznamujejo nekatere skupne vrednote. Te so predvsem ustvarjalnost, obojeročnost, ekipno delo, radovednost in osredotočanje na končnega uporabnika. »Najboljše rešitve so vedno tiste, ki najdejo ravnotežje med potrebami ljudi, tehnološkimi zmožnostmi in ekonomsko izvedljivostjo. Dober produkt ali storitev ima vrednost za potrošnika in je tržna priložnost za podjetje,« je prepričan Brown.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *