Podjetnik junij 2008
Ideje
Avtomati z zdravo hrano
Izposoja igrač
Da ne zaspite za volanom
Polica, ki je ne opazite
Fotograf
Apartma na drevesu
Oblikujte si svojo spalno vrečo
Samočistilni WC za mačke
Svetleča okrasna posodica za vaše rožice
Mobilna frizerka
Biti podjetnik
Virtualni svet prinaša realni zaslužek
Avtor: Vlado Kadunec
Xlab je mlado in perspektivno ljubljansko IT-podjetje, ki se med drugim lahko pohvali z »googlovskim« ozračjem, kot temu pravi direktor Jure Pompe. V podjetju namreč vlada sproščeno, stimulativno vzdušje, ki zaposlenim omogoča neovirano ustvarjanje.
Družina Illy - tri generacije inovacij
Avtor: Nives Pahor
Družinsko podjetje Illycaffè že dobrih 70 let proizvaja kavo Illy, ki ima danes sloves svetovne avtoritete na področju ekspresne kave in že tri generacije vodi industrijo z inovacijami, tehnologijo in znanjem.
Izkušnje
Kako podvojiti število podjetnikov?
Avtor: Primož Kaučič
Avstralci imajo recept: za podjetnike znižajte davke in sprostite zakonodajo.
Kdo so resnični zmagovalci tranzicije?
Avtor: Jaka Vadnjal
Zgodbe o ljudeh, ki so uspeli praktično iz nič, so lahko bistveno boljši in stvarnejši zgled kot lestvice najbogatejših Slovencev.
Sejmi kampinga in karavaninga
Avtor: Borut Jerše
V manjših državah ponudbo kampinga in karavaninga predstavljajo na sejmih turizma ali športa, v sejemskih velesilah pa prirejajo specializirane sejme. Vodilni sejem s tega področja poteka v Düsseldorfu.
Kakšnega menedžerja naj zaposlim
Avtor: Robert Ličen
Če ste podjetnik in se ukvarjate z vprašanjem, kako najti primernega menedžerja, pozor – predstavljamo nekaj najpogostejših napak ter učinkovitih nasvetov, ki vam bodo pomagali najti pravo osebo.
Delegiranje – nočna mora podjetnikov
Avtor: Sara Brezigar
Če ste eden tistih podjetnikov, ki jim vedno zmanjkuje časa, velja razmisliti o prenašanju dela odgovornosti in pristojnosti na podrejene – delegiranju.
Izterjajte dolgove
Avtor: Lidija Robnik
Kaj storiti, če nam dolžnik ne vrne denarja v dogovorjenem roku? Poglejmo, kakšni načini izterjave dolga so nam na voljo.
Koliko je vredno podjetje
Avtor: Igor Kadunc
Določanje vrednosti podjetja ni enostavno. S pomočjo bilanc sicer lahko izračunamo statično vrednost, a ne smemo pozabiti na pomembnost dinamične vrednosti.
Kako obvarovati poslovne skrivnosti
Avtor: Boštjan J. Turk
Za nekatere podatke je očitno, da so poslovna skrivnost podjetja, za druge pa morda ne – zato je pomembno, da družba sestavi pisni sklep o poslovni skrivnosti, s katerim bodo seznanjeni prav vsi vpleteni.
Odvetniki, opustite odškodnine!
Avtor: Ana Cergolj
Rok Snežič, ki ga najbolj poznamo po podjetju Poravnava, je pri tridesetih letih solastnik štirih podjetij.
Oblikovanje za tržni preboj
Avtor: Bojan Straže
Lahko oblikovanje koristi malim in srednje velikim podjetjem? Je res mogoče z oblikovanjem prepričati več ljudi, pridobiti več kupcev, biti vabljivejši za nove zaposlene in celo povečati storilnost znotraj podjetja?
Oblikovalec mora reševati problem naročnika
Avtor: Ana Cergolj
Slovenska podjetja šele začenjajo razumeti, da je vrednost lastne identitete tista, ki zagotavlja dolgoročno dodano vrednost blagovnih znamk, meni Miha Klinar, vodja industrijskega oblikovanja v studiu Gigodesign.
Virtualni svet prinaša realni zaslužek
Avtor: Vlado Kadunec
Xlab je mlado in perspektivno ljubljansko IT-podjetje, ki se med drugim lahko pohvali z »googlovskim« ozračjem, kot temu pravi direktor Jure Pompe. V podjetju namreč vlada sproščeno, stimulativno vzdušje, ki zaposlenim omogoča neovirano ustvarjanje.
Kdaj zares vse na enem mestu?
Avtor: Matjaž Lipušček
Storitev VEM omogoča samostojnim podjetnikom in družbam z omejeno odgovornostjo poenostavljene postopke registracije, ki jih lahko opravijo kar od doma ali pa na vstopnih točkah VEM. Uvedba te storitve pomeni pomemben korak naprej, kljub temu pa bi se dalo še marsikaj izboljšati.
Družina Illy - tri generacije inovacij
Avtor: Nives Pahor
Družinsko podjetje Illycaffè že dobrih 70 let proizvaja kavo Illy, ki ima danes sloves svetovne avtoritete na področju ekspresne kave in že tri generacije vodi industrijo z inovacijami, tehnologijo in znanjem.
Vloge v timu
Avtor: Jurij Bernik
Ali ste kot direktor podjetnik kdaj razmišljali, zakaj nekateri vaši najožji sodelavci v projektnem timu ali delovni skupini ne morejo učinkovito sodelovati med seboj? Razlog so razlike v osebnostnih lastnostih in različnih vedenjskih vzorcih.
Dobra boniteta prinaša koristi
Avtor: Ana Cergolj
Bonitetna hiša I vsako leto podeli nagrade trem slovenskim podjetjem, ki so se v preteklem letu izkazala z najboljšo boniteto. O koristih dobre bonitete smo se pogovarjali z Markom Batisto, direktorjem bonitetne hiše, in z nagrajenimi podjetniki.
Kako na sejem
Avtor: Borut Jerše
Kljub razvoju sodobne tehnike so sejmi še vedno zelo pomembna oblika komunikacije s kupci. Da bo sejemska predstavitev podjetja privabila kupce in jim priskrbela informacije, ki jih potrebujejo, vam ponujamo nekaj preprostih nasvetov.
Priprava gradiva za nastop
Avtor: Marjan Bradeško
Kadar smo postavljeni pred nalogo javnega nastopanja, se srečamo z vprašanjem, kako organizirati vizualni del svoje predstavitve. Predstavljamo nekaj preprostih pravil za pripravo uporabnega gradiva.
Kakšen poslovni načrt?
Avtor: Igor Kadunc
Ruska federacija: velik izziv za drzne
Avtor: Lidija V. Bricelj
Ruska federacija je zaradi svoje velikosti in visoke gospodarske rasti čedalje zanimivejša za slovenske podjetnike, vendar pa ti po mnenju poznavalcev pogosto spregledajo močno konkurenco, ki vlada na tem trgu.
Ključno na poti do dobro oblikovanega izdelka
Avtor: Jure Miklavc
Podjetnik in oblikovalec Jure Miklavc nam je zaupal pet ključnih pravil o oblikovanju ter svoj izbor dobro oblikovanih slovenskih izdelkov.
Denar & finance
Dobra boniteta prinaša koristi
Avtor: Ana Cergolj
Bonitetna hiša I vsako leto podeli nagrade trem slovenskim podjetjem, ki so se v preteklem letu izkazala z najboljšo boniteto. O koristih dobre bonitete smo se pogovarjali z Markom Batisto, direktorjem bonitetne hiše, in z nagrajenimi podjetniki.
Koliko je vredno podjetje
Avtor: Igor Kadunc
Določanje vrednosti podjetja ni enostavno. S pomočjo bilanc sicer lahko izračunamo statično vrednost, a ne smemo pozabiti na pomembnost dinamične vrednosti.
Plovilo na kredit
Avtor: Urška Krajšek
Zavarovanje kredita najenostavneje uredimo z zastavno pravico na plovilu.
Izterjajte dolgove
Avtor: Lidija Robnik
Kaj storiti, če nam dolžnik ne vrne denarja v dogovorjenem roku? Poglejmo, kakšni načini izterjave dolga so nam na voljo.
Kakšen poslovni načrt?
Avtor: Igor Kadunc
Franšize
Ali lahko iz svojega posla razvijem franšizo?
Avtor: Nives Pahor
Vsak posel ni primeren za franšizni sistem, franšizing pa tudi še ni garancija za uspeh. Posel, primeren za franšizo, mora biti zasnovan tako, da ga lahko ponovijo številni ljudje na različnih lokacijah.
Kava bari Lamborghini
Ali naj grem v franšizing?
Avtor: Igor Pavlin
Originalne vizitke
Staro, spet kot novo
Svetovalec
Evidence službenih poti
Avtor: Tatjana Dežman Markič
Potni nalog je zelo pomemben dokument, saj je dokaz o opravljeni službeni poti in s tem podlaga za izdelavo obračuna potnih stroškov.
Previdno pri tehničnem nadzoru zaposlenih
Avtor: Rok Lampe
Videonadzor v delovnih prostorih je prepovedano izvajati zunaj delovnega mesta.
Podjetnikov opomnik za junij
Evropski patent
Avtor: Dušan Borštar
Obdavčevanje prometa z nepremičninami
Avtor: Mojca Kunšek
Promet z nepremičninami je lahko enkratno ali ponavljajoče se dejanje, lahko ga opravi fizična ali pravna oseba. Od vsega tega je odvisno, koliko davka boste plačali.
Kako obvarovati poslovne skrivnosti
Avtor: Boštjan J. Turk
Za nekatere podatke je očitno, da so poslovna skrivnost podjetja, za druge pa morda ne – zato je pomembno, da družba sestavi pisni sklep o poslovni skrivnosti, s katerim bodo seznanjeni prav vsi vpleteni.
Prekinitev pogodbe za določen čas
Avtor: Svetko Praštalo
Druge rubrike
Kako podvojiti število podjetnikov?
Avtor: Primož Kaučič
Avstralci imajo recept: za podjetnike znižajte davke in sprostite zakonodajo.
Morje podatkov v čajni skodelici
Avtor: Jaka Žorž
Kjerkoli hitro do interneta
Avtor: Jaka Žorž
Lepota ni več draga
Avtor: Jaka Žorž
Brez globalnega razmišljanja ni nič
Avtor: Jaka Vadnjal
Noben poslovni angel ne bo investiral v posel, ki ima za ciljni trg samo Slovenijo, meni oče angelskih mrež v ZDA John May.
Sejmi kampinga in karavaninga
Avtor: Borut Jerše
V manjših državah ponudbo kampinga in karavaninga predstavljajo na sejmih turizma ali športa, v sejemskih velesilah pa prirejajo specializirane sejme. Vodilni sejem s tega področja poteka v Düsseldorfu.
Česar ne moreš povedati – pokaži
Avtor: Primož Kaučič
Če ste se odločili svoj govorni nastop podpreti s predstavitvijo, izdelano z Microsoftovim PowerPointom, upoštevajte nekaj preprostih nasvetov, da bo predstavitev dosegla svoj namen.
Sprejemi in banketi
Avtor: Bojana Košnik
Sprejemi in banketi so neizogiben del družabnega življenja v poslovnem svetu, zato je dobro poznati nekaj splošnih pravil, ki veljajo za tovrstne oblike druženja.
Plovilo na kredit
Avtor: Urška Krajšek
Zavarovanje kredita najenostavneje uredimo z zastavno pravico na plovilu.
Prilagodljivo učenje prek računalnika
Avtor: Jaka Žorž
Preprosto do dobre slike
Avtor: Jaka Žorž
Varno shranjevanje in souporaba digitalnih vsebin
Avtor: Jaka Žorž
Grozdi spodbujajo razvoj
Avtor: Primož Kaučič
Mateja Dermastia je po odhodu z ministrstva za gospodarstvo ustanovila svoje podjetje in zdaj svetuje Turčiji pri uvajanju grozdov. Po desetih letih ukvarjanja z grozdi še vedno verjame vanje.
Vlaganje v podjetja je stvar kulture
Avtor: Nives Pahor
Predsednik Britanskega združenja poslovnih angelov Anthony Clarke razlaga, zakaj ima Velika Britanija največ rastočih podjetij v EU-ju in zakaj Slovenci raje vlagamo v nepremičnine kot v podjetja.
Priprava gradiva za nastop
Avtor: Marjan Bradeško
Kadar smo postavljeni pred nalogo javnega nastopanja, se srečamo z vprašanjem, kako organizirati vizualni del svoje predstavitve. Predstavljamo nekaj preprostih pravil za pripravo uporabnega gradiva.
Spletna trgovina
Avtor: Robert Rolih
Premislek – varovalka v poslovnem sporazumevanju
Avtor: Zdravko Zupančič
Ljudje velikokrat začnejo govoriti, čeprav niti približno ne vedo, kaj bodo povedali. Tak spodrsljaj nas lahko drago stane. Kar rečemo, izrečemo za vse večne čase.
Ruska federacija: velik izziv za drzne
Avtor: Lidija V. Bricelj
Ruska federacija je zaradi svoje velikosti in visoke gospodarske rasti čedalje zanimivejša za slovenske podjetnike, vendar pa ti po mnenju poznavalcev pogosto spregledajo močno konkurenco, ki vlada na tem trgu.
Doma
Oblikovanje za tržni preboj
Avtor: Bojan Straže
Lahko oblikovanje koristi malim in srednje velikim podjetjem? Je res mogoče z oblikovanjem prepričati več ljudi, pridobiti več kupcev, biti vabljivejši za nove zaposlene in celo povečati storilnost znotraj podjetja?
Oblikovalec mora reševati problem naročnika
Avtor: Ana Cergolj
Slovenska podjetja šele začenjajo razumeti, da je vrednost lastne identitete tista, ki zagotavlja dolgoročno dodano vrednost blagovnih znamk, meni Miha Klinar, vodja industrijskega oblikovanja v studiu Gigodesign.
Ključno na poti do dobro oblikovanega izdelka
Avtor: Jure Miklavc
Podjetnik in oblikovalec Jure Miklavc nam je zaupal pet ključnih pravil o oblikovanju ter svoj izbor dobro oblikovanih slovenskih izdelkov.
Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *